Tuesday, February 22, 2011

kasih syg ibu n bapa

tersentak dgn tangisan ibu mggu ini.. rse sedih dhati bila ibu menangis... seakan bertekad xmau melihat ibu menangis lg... teringat mse kecil2 ibu la plg syg dekat aku... aku slalu d beri kasih yg lebih.. aku suka akan perasaan itu, sehingga dewasa pn ibu masih menyayangi lebih terhadap aku... tetapi kenapa ibu menangis.. apa yg ibu fikirkn?? adakah salahku?? aku x pernah berkasar pada ibu!! tidak tenang aku rsenye melihat ibu... sejak aku bekerja, aku jrg luahkan mse bersama ibuku.. blk kerja sahaja aku akan lepak d bilik.. hjg mggu pn begitu, aku akan klua bersama3 ngan rakan2... sehinggalh pada 1 hari ibu bersuara.. ibu luahkan pada aku.. aku menangis bersama ibu... ya Allah ampunilah ibuku, ibu yg byk berkorban utkku, kau berikanlah kekuatan agar ibu aku kuat mengharungi semua dugaan yang kau berikan.... aku berjanji akan membantu ibuku.. sabarlah ibu pasti tuhan berkehendakkan sesuatu, dia akan memblsnye lebih dari itu....

salahkah jika ibu dodoikan
tidurkan anak di atas pangkuan
salah dan silap hamba lakukan
ampun maaf hamba pohonkan

badang kuat bertubuh sasa
mencabar dia eloklah berjaga
tersilap kata tersasar bahasa
kesalahan hamba maafkan juga

bulan mengambang bintang berkelipan
pungguk merindu amat merawan
andai menyinggung juga melukakan
kupohon maaf darimu kawan

cekap bersenjata datuk panglima
gagah, berani juga perkasa
andai dikau tak dapat menerima
mohon dimaafkan segala dosa

di tepi sungai berenang-renang
tebarkan jala tangkap gelama
jangan disebut jangan dikenang
lupakan sahaja sengketa lama

puteri bersiram tepi perigi
mencedok air berhati-hati
izinkan hamba berlalu pergi
jangan ada dendam di hati

hasil nukilan (http://istimewa2u.blogspot.com/2007/05/pantun-maaf.html)

No comments:

Post a Comment